Portalul Comisiei Europene ne anunta ca anul 2021 este propus ca „An european al cailor ferate„, pentru promovarea transportului feroviar. Bineinteles, lor le este usor sa vorbeasca, cand se deplaseaza cu sute de km la ora, ajungand dintr-o tara in alta in intervalul de timp in care noi ajungem la Brasov.

Restrictii de viteza, corelate cu lipsa dezvoltarii infrastructurii. Guvernanti incompetenti care se orienteaza catre privatizarea tuturor resurselor tarii, fiind incapabili sa ia masuri si sa faca reforme in aceste domenii.

Companii straine care dezasambleaza si vand sectoare intregi ale economiei, bagandu-le in faliment dupa ce le cumpara, sau investesc in resurse indispensabile vietii cotidiene pentru ca apoi sa faca profit fix din facturile pe care le platim lunar.

O tara vanduta in 30 de ani, mai intai de Iliescu, Nastase si Roman, acum de partidele politice de la guvernare, pe interese si comisioane grase. Iata orientarea politicilor de privatizare, neschimbata in atatia ani.

Amintesc Electrica (privatizata 2004, azi Enel), Regia Generală de Apă Bucureşti (privatizata 2000, azi Apa Nova), Distrigaz (privatizata 2005), Petrom (privatizata 2004). Amintesc de mii de companii si fabrici de stat (care produceau orice, de la tigari la autoturisme), de terenuri, de paduri, de lacuri si rauri si multe altele care au fost sacrificate prin combinatii.

Nici institutii ale statului nu vad cu ochi buni ce se intampla. Toate aceste lucruri au iesit la iveala, se stiu, dar le trecem cu vederea. Urmeaza RADET si multe altele.

Bineinteles, nici CFR-ul nu este ferit de aceasta practica imbecila. Sine vechi de zeci de ani, cu traverse putrezite. Garnituri parasite care ruginesc in halta Basarab si multe alte locuri din tara. Mizerie si materiale abandonate in camp la marginea Capitalei. Gauri in poduri si tuneluri. Coruptie. Toate la un loc. Pare inevitabila, in acest context, evolutia spre privatizare, deja cadrul este gata. Si de acolo, tot in jos.

In acest context, ma bucur ca 2021 va fi un an in care europenii vor sarbatori si promova transportul feroviar. Noi, unii, nu avem ce sa sarbatorim.

Cu tristete si speranta pentru „Caile Furate Romane”, Din Mahala, o seara buna!

1+

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *